tisdag, juli 31, 2007

our house

i det förlovade landet där ben&jerrys bor bor jag i ett stort blått hus på homer avenue med fem-sex permanenta roommates. jason, bobby, jmike, garret, casey och mike, för att vara mer exakt. anledningen till att vi fluktuerar i antal är att caseys make mike inte har flyttat hit från östkusten än. men han är på väg.

utöver oss sju verkar det i stort sett alltid finnas minst en flickvän eller kompis som är där och hälsar på från någon annan del av landet. och utöver oss sju plus minst en flickvän eller kompis har vi oftast folk som är där och hänger. typ ser på film, äter middag eller dricker importerad söderblandning på söndagseftermiddagarna.

kollektivoskuld som jag är förväntade jag mig något möjligen påfrestande. men jag måste vant mig. omedelbart. för jag älskar det.

Inga kommentarer: