onsdag, december 03, 2008

sista rycket

den här veckan kallas för dead week på stanford. den döda veckan är sista veckan med föreläsningar på terminen, nästa vecka har alla sina finals – sluttentor och projektredovisningar och vad det nu kan vara. allt händer nästa vecka. så den här veckan pluggar alla. som fan.

jag har sen i måndags officiellt avsagt mig allt annat än plugg fram till min sista tenta som är på torsdag i nästa vecka. det trodde jag skulle suga, men än så länge är det faktiskt… skönt. det finns något lugnande i beslutet i sig självt och att det finns en exakt tidsbegränsning. det är bara att köra, en och en halv vecka. senare nätter, tidigare mornar, ingen lek.

mest rädd är jag givetvis för tentan i programmeringskursen.
måste fixa åtminstone medelvärdet den här gången.

men först ska jag programmera mig en kalkylhanterare.
när ni lessnar på microsoft excel går det bra att ringa. i fix.

Inga kommentarer: