tisdag, september 25, 2007

help me give you more money!

att använda den amerikanska delen av internet till att betala för olika saker är sjukt störigt, och ofta faktiskt omöjligt om man inte har ett amerikanskt kreditkort. kanske är jag en lat yngling, men mitt liv blir sjukt mycket mer komplicerat när jag ständigt måste ta mig till en bestämd fysisk plats för att utföra mina ärenden.

att boka flygbiljetter kräver nu flertalet timmeslånga besök hos en resebyrå där jag inte får se det som de ser på datorn, ineffektivitet i kvadrat då bara jag vet alla nyanser om vad som passar mig bäst och damen bakom skärmen dessutom hellre vill diskutera svensk potatiskorv än leta resa till kanada. vid inköp av oförstörbar kamera gick kortet igenom men fick senare information om att kortet var utländskt och måste scannas in till bild för att sedan laddas upp till försäljaren. högst på frustrationstoppen i den här kategorin ligger mobiloperatören vars hemsida ger alternativet att fylla på kontantkortet med utländskt kort men sen vägrar gå vidare till nästa steg tills jag angett vilken giltig amerikansk stat hägerstensåsen ligger i.

jag vill ju handla. få ta del av tjänster och betala för dem. jag har pengar, en amerikansk adress att leverera till men hur jag än vänder och vrider mig är mitt visakort inte kopplat till ett amerikanskt postnummer, vilket är metoden för verifiering av kort här.

därför skrattar jag högt och helt okontrollerat medan tårarna sprutar efter tore länkat mig till klippet nedan. det är en gul representation av mig själv.

Inga kommentarer: