fredag, augusti 17, 2007

i kläm

så där ja. efter tre veckors ingenting ramlade folk tillbaka från semestern och det är mycket nu. min handledare från ki kommer ut nästa vecka och tydligen är jag precis rätt person för att styra upp hela det besöket från början till slut. fast egentligen är det viktiga för mig att få hjälp med att analysera data. data jag väntat på i tre veckor. och som trolskt ska förvandlas till något rafflande som jag kan dra slutsatser av och skriva ihop till en glimrande artikel innan stundande deadline.

och fast man inte får säga det eller knappt ens tänka det så är det hela faktiskt ett resultat av att projektledaren inte gjort särskilt mycket projektledning innan hon gick på semester i fyra veckor. ni vet ett sånt där projektschema där man markerar vilka uppgifter som är beroende av andra uppgifter för att kunna ske? typ professorn kan inte rätta prov när han är på semester. eller mushi analysera provresultat innan prov rättats. eller en artikel skrivas innan provresultat analyserats. medan en handflata kan slås över en panna i stort sett när som helst.

ja. ett sånt gjorde hon inte.

Inga kommentarer: