torsdag, juli 19, 2007

i will show you terror

heathrow suger.

efter en timme i den ändlösa kön som jag visste redan från början att jag inte skulle hinna komma igenom innan planet gått fick jag och magsåret nog. jag övergav min plats, duckade under avskärmningsrepet och gick allra längst fram för att berätta för någon ma’am att det var tretti minuter till avgång för min anknytning.

det funkade, och väl på andra sidan säkerheten checkar jag in mig själv hos en lugn och lätt road amerikansk representant för american airlines.

"miss sandberg, you have been accepted for flight. please make a very rapid descend to gate twenty-one."

ah. tänkte jag, och sprang. den svettiga ryggen kändes extra värt det medan vi väntade en timme på marken på vår slot-tid, sittandes på mittenplatsen av en femma. så går det när man checkar in efter boardingen börjat. tack. tack som fan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, så där är det. När vi åkte från Kina tog vi det lugnt på flygplatsen, shoppade det sista och fikade, då det var gott om tid till gaten stängdes. När vi närmar oss gaten och alla sju kommer på att vi måste gå på toa innan, märker vi att personalen letar efter oss. De börjar hetsa och säga att oj, oj, nu är det bråttom. Ok, säger vi och skyndar på varandra. Sist in på planet och medan alla andra passagerare ger oss menande blickar, slår vi oss ner, för att få vänta i en och en halv timme. Först för att de kommer på att det finns ett okänt bagage på planet, så alla väskor måste ut och kollas, och sedan för att något annat plan är i vägen.
Tur för dem att jag han köpa panda-chokladen...

maets sa...

slot-tid!? det är ju mitt sommarjobb, fast just nu har jag ju semester så jag var inte inblandad, jag svär...

mushi sa...

eller hur, vet nog hur det är med det där, det var väl supemaets som var i farten...