onsdag, september 17, 2008

got it

nyckelordet i mitt liv just nu är tid.

alla möjliga former av tid. tid jag har kvar tills jag får mitt rum. tid som gått sen jag kom hit. tid jag kommer ha eller inte ha när skolan börjar. tid jag behöver. som jag har för mycket av. åsikter om tid, baserade på individuella referensramar. tidens betydelse. tidens förmåga att påverka. att förändra. det pratas om tid som om den i sig själv är en kraft och inte ett mått.

vänta. ge det tid. det. dig. andra. tid. ge den. låt den gå. håll ut.

därför förvånas jag egentligen inte alls, snarare förstärks känslan av att världsalltet vet något som jag inte vet, när jag öppnar den fortune cookie jag fick med min orange chicken idag och läser visdomsorden på min massproducerade pappersremsa. det är så självklart att jag skrattar högt och får ett par förvirrade blickar från studenter mitt i lunchen.

”be patient.”

Inga kommentarer: