måndag, februari 23, 2009

le sigh

det är inte så himla kul just nu.
jag är stressad och har dessutom otur.

som igår. natt.
fixar kod till hci-projektet. laddar upp till vår äckliga repository (som är en sjukt komplicerat och dessutom till hälften kommandobaserad variant för att kunna dela kod med andra och alltid ha den senaste kopian). mejlar tada.wav till min grupp.

tio minuter senare får jag panikigt mejl från en lång toksöt (som man ju vill ska gilla en, inte tycka att man är pucko). han hade ändrat massor med kod och var var den nu då och gah. mejlet växer snabbt till fyra olika trådar mellan tre olika personer, inom loppet av tio minuter har jag nog fått femton mejl. något knasade när jag laddade upp min kod och jag känner mig som… japp. exakt. ett pucko ja. så småningom löser det sig och mejlen lugnar ner sig, jag bestämmer mig för att försöka gottgöra genom att bygga ihop något som skulle lira bättre med vår testmiljö (efterfrågat av lång toksöt herre), spenderar ungefär en och en halv timme med det. vid noll ett förtifem är jag nästan klar, och noterar att det ligger ett nytt mejl i mitt spamfilter.

men se där, det var ju inte alls spam, det var mejl från lång toksöt, skickat en timme tidigare. som berättar att hurra – han kom på ett sätt att lösa det där vi behövde för vår testmiljö från hans sida, så det är klart.

och allt jag just gjort är helt i onödan.
dessutom tappade jag bort alla filerna jag jobbat på.

Inga kommentarer: