lördag, februari 28, 2009

en helt ny värld

står på tgif och snackar skit med min kompis greg som anordnar öl och tilltugg till grad students i computer science varje fredag. in smyger nån snubbe i full cyklistmundering och en annan student avbryter mig och greg för att smått exalterat presentera greg för cyklisten.

mrahaja tänker jag, och bestämmer mig för att blada ungefär samtidigt som jag hör cyklisten säga något till greg om att jaha kul att se att du håller traditionen vid liv. avbryter deras samtal kort för att säga hejdå, och ger mig av.

kommer hem, och noterar att gregs facebookstatus nu är:

"Sergei Brin just came by to check on TGIF, & talked to me a bit to see how it's going. Sweet!"

googlar. sergei brin.
cofounder of google, the worlds largets internet company.

ah.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag läste det här i telefonen i morse, lätt yrvaken.

"men åhhh, mushi!" tänker jag först högt för mig själv när jag kommer till raden om att det var sergei brin som du inte kände igen. och sen tänker jag samma sak igen fast med tio extra utropstecken när jag läser att du behövde googla upp snubben också.

jag tror vi behöver ett uttryck för det här. "att göra en cisco" tänker jag mig. och det här, käre vän, var en dyngfet dubbel-cisco.

för vi är ju i samma bransch nu. fast medan du äter beluga-kaviar á ett par tusen kronor hektot utan att ens veta om det, så är ju mitt mörka hörn av it-svängen mer som kalles kaviar på tub. och därför får jag pika dig jättemassor.

puss.