lördag, december 27, 2008

har fortfarande inte vant mig

juldagen, det allra mesta är stängt i solskenet. jag är done and done med jul efter klappöppning på golvet den tjugofjärde samt alldeles ljuvligt rörigt knytkalas hos curtis på kvällen. props till kinesiska mammas revbensstek.

vi behöver proviant, jag ringer till longs drugs för att kolla om de har öppet.

longs: longs drugs, how can i help you?
mushi: hi, how long are you guys open for today?
longs: we are open until six pm tonight.
mushi: oh, sweet. thanks. by the way, do you know if you sell frozen pizza?
longs: hmm, yes, i think we do.
mushi: ok, great.
longs: let me connect you to customer service and they will help you out.
mushi: oh, um, yeah, ok... (jag litar på hans första instinkt angående pizzainnehavet)

*pausmusik*

longs 2: this is customer service, how can i help you?
mushi: hi, i was wondering if you guys have frozen pizza?
longs 2: yes we do.
mushi: perfect, thank you.
longs 2: let me go see what we have.
mushi: no, that’s fine, i…
longs 2: nono, just hang on, I’ll go check for you.
mushi: i… ok, sure.

*pausmusik*

longs 2: we have pepperoni and supreme.
mushi: great, thank you.
longs 2: we have two different brands for pepperoni.
mushi: hahaha, ok, that is fantastic, thank you so much.
longs 2: my pleasure.

jag lägger på, skrattar högt och tänker:
påtvingad service. på juldagen. man tackar.

killen i tomteluva som stod i kassan log brett redan när han såg mig ställa mig i kön bärandes på en hög med frusna pizzor i famnen.

1 kommentar:

Hanna sa...

Hahaha, underbart! Jag var tvungen att visa Jeremy för knapt något behövde ju översättas!