tisdag, september 11, 2007

kräftskiva

i lördags var det kräftskiva i homer house. jason och jag åkte på stor shoppingrunda och lät ikea förse oss med kräftor, hattar, lyktor och brödmix. på bevmo valde jag aalborgs jubileum över o.p anderson (tack ulriksdal för snapsutbildningen) och carlsberg var så dyrt att det blev bud light från safeway istället.

med beerpongbordet sänkt och verandan ommöblerad hade vi oss ett perfekt bord som fylldes med hembakt bröd, köttfärspaj, kräftor, sallad och all that jazz. i sedvanlig svensk ordning blev vi bländande lyckliga efter bara en timme eller två och festen flyttades in så tidigt att grannarna inte ens hann ringa polisen på oss.

det ända som saknades var kyla och regn.
dang it.

4 kommentarer:

maets sa...

bra val! aalborg jubileum är min favorit!

mushi sa...

ja, den var inte dum faktiskt. du skulle varit här förra veckan förresten, då var det whiskeyprovning på verandan :P

maets sa...

snyft, whiskey, eller var det något att snyfta över? ni drack väl jack daniels å canadian club och annat som inte borde få heta whiskey :o)

mushi sa...

nädu, själv drack jag ingenting. ja, förutom en kopp te vid halv tolv när jag slitit nog med hår över artikeln min.

nu minns jag inte exakt men vet säkert att jag såg en auchentoshan och kan ha varit macallan oxå...