onsdag, maj 20, 2009

fira sig lite

jag är en av de sista som går fram till min matteföreläsare, som råkar vara en doktorand i matematik och kanske något år yngre än vad jag är, och lämnar in min tenta full av integraler.

klockan är någon minut efter nio på kvällen och när jag kommer ut tar jag på mig en långärmad tröja samtidigt som jag fäster framljuset på cykeln. det känns som närmre sjutton grader än de tjugosex som var ett par timmar tidigare.

jag cyklar hem. när jag öppnar dörren skriker casey "woohooooooo!" som kombinerad hälsning och grattis till avklarad tenta. jag skriker tillbaka, går igenom huset, ut på baksidan, öppnar dörren till mitt rum, slänger min väska i soffan och tänder en lampa. på vägen tillbaka plockar jag en citron från trädgården.

jag går in i köket, sköljer citronen och söker förstrött ett par sekunder efter det ovala klistermärket tills jag inser att jag är pucko, skär ett par klyftor och stoppar en av dem i en flaska corona som väntat på mig i kylen.

sen ser jag på det två timmar långa avsnitt av grey’s anatomy som avslutade den här säsongen och som legat på dvr och väntat sen i förra veckan.

midterms är över. nu är det bara finals kvar.

Inga kommentarer: