tisdag, januari 13, 2009

tillägg

jag står i bokhandeln på campus och tittar på mappar. röda, svarta, vita, grå. olika tryck i guld. i min beslutsångest mellan de med det stora s-et och den runda stämpeln med trädet i tänker jag på han som tore såg i kön på arlanda. undrar vilken det var han hade.

jag andas in, minns den där dagen i mars när jag fick antagningsbeskedet och fram tittar en tår i ögonvrån över hur stort och alldeles makalöst fantastiskt det är att jag är här nu.

så, för de som läser protokollet i efterhand vill jag att det noteras hur tacksam jag är. jag är så otroligt tacksam över att jag får uppleva det här. även om det är hårt och svårt ibland. tårar och trångt att andas, hemlängtan och tvivel över om jag verkligen klarar av det här, ingen sömn och äckliga tentaresultat, allt det där.

så jublar jag fortfarande inuti över det mirakel det är för mig att vara där jag är.

Inga kommentarer: