måndag, december 15, 2008

knark

precis som man hade kunnat förvänta sig om man nu förväntat sig något så har min kropp gett upp motståndsrörelsen mot samtliga virus som legat på lur de senaste veckorna. ungefär exakt samtidigt som jag tog ett djupt andetag på vägen ut från min sista tenta i torsdags välkomnades de in i mina friska, om än trötta celler, och nu är det snor och host och ludd i huvudet så att det räcker och blir över.

jag sover i tolvtimmarspass om nätterna och tar en eller två tupplurar per dag. mellan sovandet huttar jag medicin som är förbjuden i sverige men säljs i mataffären här. orange dagmedicin, grön nattmedicin. inga rosa elefanter på förpackningen eller så, men medan jag vaggas till sömns av den gröna inser jag att det vore en jättedålig idé att köra bil på det här.

fast sova går bra.

Inga kommentarer: