tisdag, november 18, 2008

tentauppdatering

det blev visst en oavsiktlig cliffhanger det där med midterm i hci. sorry.
svaret är att jag vet inte hur det gick.

det var en femti minuter lång tenta, det är fan sjukt löjligt att försöka utvärdera kunskap på så kort tid. men, rädd för att upprepa misstaget jag gjorde på programmeringstentan där jag lämnade ett par frågor orörda, stressade jag som en idiot för att hinna skriva något på varje fråga. det var inte kul och inte en bra prestation men det kändes bättre än på programmeringstentan i alla fall.

dagen efter satt jag på tgif och pratade med greg, en äldrekursare som känner ett par av kursassistenterna på hci-kursen. när jag sa att jag gjort tentan frågade han:

”how close did you get to finishing?”

tydligen var jag inte den enda som hade haft problem att hinna klart. sen försökte han trösta mig med prat om betygsinflation på stanford. vi får väl se, sa jag.

jag tror att jag kommer få tillbaka tentan idag.
än finns det hopp.

Inga kommentarer: