måndag, oktober 20, 2008

skenet är inte samma härifrån.

på måndag, onsdag och fredag går jag upp vid tidiga noll sju förti för att anlända i lagom tid till min nio-föreläsning i programming abstractions in c++. på tisdagar och torsdagar borde jag inte sova längre men gör det i alla fall och hinner ändå plugga en del innan det ska pratas introduction to human computer interaction efter lunch. lägg till en timmes section – en mer praktisk form av lärande som ges i mindre grupper – per kurs och så var det i stort sett allt.

och på vilket sätt är det som jag är så upptagen undrar du?

ja, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. det låter ju rätt chill. hysteriskt avslappnat faktiskt. den bästa sammanfattningen jag kan ge är att citera den måndagsmorgon jag råkade på kara, som är i en situation som på många sätt liknar min. jag frågade henne om någonting godtyckligt, läget eller helgen eller så.

likblek och med en jagad blick såg hon upp på mig och sa:
”this place is a lot of work.”

Inga kommentarer: