onsdag, oktober 01, 2008

it-naiv

eftersom jag är student nu igen tackade jag givetvis ja till den gratis grillade lunchen yahoo! ville bjuda mig och mina studiekamrater på idag. jag går dit, råkar på någon jag faktiskt känner lite grann, vi sätter oss hos någon jag aldrig träffat och på äkta amerikanskt vis börjar vi (faktiskt jag!) prata med honom. Snart är bordet fyllt av folk som inte känner varandra men ändå diskuterar friskt om skillnaden mellan en oboe och mänskligt tal när man ska bygga logiska modeller.

en man sätter sig bredvid mig och heter tydligen rasmus. vi småpratar om allt möjligt. jag är svensk, han visar sig vara dansk, vi bondar över att svenskar inte förstår honom fast han förstår oss. jag skämtar om skåne och dialekter, rasmus skrattar gott.

strax efter han lämnat bordet får jag reda på att det var han som skapade php. jaså minsann hinner jag tänka innan något äntligen klickar tillbaks på sin plats i mitt huvud. programmeringsspråket php, ja.

stort.

kanske borde jag sagt något smartare.

Inga kommentarer: