torsdag, oktober 09, 2008

hjärnludd

på två timmars sömn cyklade jag till min nio-föreläsning imorse och jag har ingen aning om vad jag tänkte på då, men minns att jag två minuter i nio med någon typ av cyniskt utmattad beslutsamhet bestämde mig för att jag skulle köpa en laserskrivare idag.

c plus plus är lite bökigt ibland. åtminstone när det är nytt. kanske hela tiden, jag har inte kommit dit än. men jag hade det snärjigt vid snåret runt halv fem i morse när jag äntligen var redo att skicka in koden till mitt game of life och internet gick ner.

det löste sig och efter de där två timmarna jag sov var jag som sagt på föreläsning. om… någonting… annat… man kan göra i c plus plus. sen läste jag en timme och koordinerade utskriftshjälp (vi är fortfarande pre-skrivarinskaffande, right?). sen gick jag på karriärsmässa och försökte undvika att bli uppäten av rekryterare. blev halvt ihjälskrämd av någon tung-dator-grafik-man, flydde, och gav upp. omvärderade, gick tillbaka in i tältet och rockade killen från sony playstation och någon från en start-up jag inte minns namnet på. pixar var inte ointresserade men verkar vilja ha något jag inte vill vara.

sen cyklade jag bort från campus för att intervjua shona om mobilanvändning och få min utskrift. åt lunch. mycket bra idé. och sjukt god asian chicken salad. sen, tillbaka till campus för mer c plus plus fast i mindre grupp. sen hem, skriva ihop människa-dator-interaktions-inlämning, och skicka iväg. klar tjugo tretti. sen åka med jason till best buy för skrivare, home depot för blå tejp, och safeway för mat. (vaddå femti dollar, sist kostade det femton?). sen hem igen, läsa mer c plus plus. installera ny toalettsits. dricka två koppar te och läsa mer. sätta igång diskmaskinen, städa lite i köket. mata fiskarna, borsta tänderna, skriva ett osammanhängande och syftes-oklart blogginlägg.

nu. utmattad.
over and out från mushi och jack johnson.

Inga kommentarer: