lördag, oktober 20, 2007

hå-hå-hå-hockyfrilla

inte en endaste gång har jag klippt mig sen i juli och resultatet är katastrofalt. såklart. eller som en av mina toalett-dambekanta på jobbet uttryckte det när hon uppskattande berömde hårmassan:

toalett-dambekant: it’s like you have helmet of hair!
mushi: oh. hm. yeah. thanks.

jo. anyway. jag går för att klippa mig i quebec. unge herrn som tar hand om mig har rätt stil och jag känner mig lugn. han kommer fatta hur det ska vara. efter att ha tvättat mitt hår sätter han ner mig i en stol och väntar. jag förklarar att det är för långt och för tjockt och hur det borde vara. han lyssnar tyst, frågar inte, kommenterar inte, betraktar mig bara lätt förvirrat i spegeln med sina stora blå.

aj fan, tänker jag. de pratar franska här.

frisör: fönk-i?
mushi: ah. yes. fönk-i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helmet of hair! :-) Jag känner igen mig. I valet mellan hår och mössa (kombinationen tycks omöjlig) har jag nu valt mössa. Hoppas det gick bra för dig.